מבצע או מוצר מדף?

מסתבר שגם שרי הבינוי והשיכון מתנהגים כמו אחרון מנהלי השיווק.  מה שהם לא  מבינים זה שאסטרטגיה צריכה להתייחס גם לטווח הארוך

מחיר למשתכן, מע״מ אפס, מחיר מטרה ושוב מחיר למשתכן, הבנו.

אלו לא יותר ממבצעי מכירות, וכמו כל מבצע מכירות הוא לזמן מוגבל.

אפשר להוסיף גם שכל הקודם זוכה, ובטח ובטח אפשר להוסיף ט.ל.ח. [טעות לעולם חוזרת]

והינה לנו נבחרי ציבור יצירתיים, עם אגו ממש גדול שלא מוכנים לקחת תוכנית קיימת ולדבוק בה. למה? כי הקרדיט לא יהיה על שמם.

מצוקת הדיור היא ללא ספק אחת הסוגיות הגדולות בשנים האחרונות, ואת זה הבינו הפוליטיקאים מזמן. לכן זה לא מפתיע  שכל מערכת בחירות יודעת להביא איתה הבטחה חדשה בתחום הדיור.

אצלנו קוראים לזה מבצע מכירות. מה זה אומר? זה אומר שרוצים להשיג בתקופה קצרה, תוצאה עם אפקט גדול. מה עושים? הנחה או הטבה. הכי פשוט. רק ההבדל הוא שמנהל שיווק אמיתי יודע ומחוייב לחשוב  גם על הטווך הארוך, וגם על הטווך הקצר. גם כשהוא יוצא במבצע מכירות נקודתי, הוא יודע להסתכל ולבדוק שהוא שומר על ערכי החברה שלו. לכל חברה מסחרית יש ערכים וחזון שהיא מחוייבת להם. מהמנכל ועד אחרון העובדים. כולם פועלים למען הגשמת החזון.

מה החזון שלנו כמדינה בנושא הדיור? מה הערכים שלנו? מי מחוייב לערכים האלו? כנראה שאף אחד. כי אצלנו אין חשיבה לטווח הרחוק, אצלנו כל אחד מסתכל על הקדנציה שלו, על הכותרת שלו בעיתון. ומה יהיה אחריו?… המבול.

אז בנתיים השנים עוברות, ואותה חברה מסחרית שנקראת מדינת ישראל ממשיכה לזגזג, ולא מצליחה להמציא קו מוצרים שיהיו אבני הבסיס של אותה חברה. זה בסדר להשקיע בפיתוח. אבל באמת… מתי המוצר יהיה כבר בשוק? הבעיה שלנו כצרכנים היא שאין לנו חופש בחירה. זוהי קטגורייה עם שחקן אחד, ללא מתחרים. או במילה אחת. מונופול.

מצחיק שדווקא אלו שמחזיקים במונופול הכי גדול, יוצאים נגד הריכוזיות במשק ופועלים על גבם של אנשים פרטיים.

 

מאת: חיה נחום מנכ"לית ובעלים של משרד "המטבחון פרסום"