צמצום שדורש דיוק

עולם הדיגיטל לא מפסיק להתחדד, ואיתו עולה השאלה עד כמה אנחנו באמת רוצים להצטמצם.

כבר שנם אומרים לנו שאוספים עלינו נתונים, שותלים לנו פיקסלים, צובעים אותנו, מסמנים אותנו, אבל מה זה אומר?

ברמה האישית אני מאוד מוטרדת מזה, הדבר הנפלא שגילינו לפני שנים ששמו האינטרנט, זה שהפך את העולם לכפר גלובלי, פתח את ענינו והרחיב את ידיעותינו פועל היום בדיוק הפוף. הוא מצמצם לנו תחומי עניין, מגיד לנו תוכן "מדויק", מודעות מסוננות ומסרים שכביכול תואמים את האב טיפוס שלנו, או…. של חברים שלנו. סביר להניח שאישה נשואה מדימונה, עם 2 ילדים קטנים בבית לא תראה לעולם פרסומת של אלפא, וגבר בין 70 לא ידע שחברת קרלסברג הוציאה טובורג במהדורה מיוחדת ליום העצמאות. למה? הם לא נמצאים בדטא.

היום המונחים הכי חמים בתכנון קמפיינים נקראים: "דטא" ו "פרוגרמטי". מה זה אומר? זה אומר שהיום אחרי שנים של איסוף מידע, המערכות כבר יודעות לעבוד לבד. הכי חם, ללא התערבות של המוח האנושים. וזה אולי טוב כי לא אחת אנחנו, הפרסומאים, שומעים את הלקוחות שלנו מבקשים פילוח מדויק, פינצטה, ליד איכותי, ליד חם ועוד מונחים שהמטרה שלהם היא למקד עד כמה שאפשר, ודאת במטרה לצמצם תקציב ואנרגיה.

אז איפה הסכנה? מה קרה לשיקול הדעת שלנו?

אז זהו, החלק הכי חשוב היום בתכנון קמפיינים בדיגיטיל הוא הרגע שלפני. רק הגדרה מקצועית, מלומדת ומדויקת של הקהל שלנו, של תהליך המכירה, של המסע הצרכני, תוכל באמת להוציא את אותה איכות ורמת דיוק שהמערכות יודעות להגיע אליהם.

אם אני אתכן קמפיין לפרויקט חדש במע"ר מודיעים ואני לא אדע שבמודיעים אחוז הגירושים הכי גבוה בארץ, אני אפספס קהל משמעותי.

אם אני אתכנן קמפיין לפרויקט בירושלים ואני לא אדע שאף אחד לא גר בירושלים, למעט ירושלמים, אני אתפרס לקהל לא רלוונטי.

לכן בעולם הדיגיטל היום, מקצועות הופכת ליותר ויותר רלוונטית, ועבודה משולבת בין אסטרטגיה, קריאטיב ומדיה מקבלת תוקף שכבר אי אפשר להתעלם ממנו.

 

מאת: חיה נחום מנכ"לית ובעלים של משרד "המטבחון פרסום"