העולם הדיגיטלי - כיצד לשווק פרויקט מגורים ברשת

הדיגיטל הינו מרחב המחיה של רובנו כיום ואך טבעי שיהווה גם מרחב פרסומי. למעשה כיום אנחנו עושים כמעט הכול דרך האינטרנט, צמודים לאורך היום למסך הנייד והמחשב או האייפד- בודקים מיילים, את עמוד הפייסבוק שלנו, מבצעים באמצעות האינטרנט קניות בסופר, עוקבים אחרי אקטואליה, פועלים ברשתות החברתיות ועוד.  גם חברות הנדל"ן מבינות כי היום, הרוכשים הפוטנציאליים מתוחכמים יותר, ובזכות האינטרנט בידיהם ידע רב יותר . לכן, כל מותג, גם נדל"ני, חייב לדעת להשתמש בפלטפורמות הדיגיטליות השונות על מנת להעצים את עצמו ולהתאים את הפעילות שלו לתחרות בשוק. בכל פלטפורמה עושים שימוש שונה, וההחלטה על השילוב ביניהן יוצרת לנו את האסטרטגיה הדיגיטלית של המותג.

לא לחינם בשנים האחרונות החלה גם הטלוויזיה להפיק תכניות המתמקדות בעולם הדיגיטל ולדווח על הסרטונים החמים שעלו לרשת במהלך היום, אקטואליה ברשת, נושאים נישתיים וביטויים. הסיבה העיקרית לכך- הישראלים הם אלופי העולם בצריכת תוכן ברשת. אנחנו  מבלים למעלה מ 16 שעות שבועיות ברשת, הרבה יותר מהמוצע הגלובלי העומד על 13.4 שעות בלבד. מבלים 15 שעות שבועיות בשיטוט במסך הסמארטפון – מקום ראשון בעולם.

על פי סקר wave מבית יוניברסל ,  הגולש הישראלי צורך פייסבוק כ 70% מהזמן שהוא מבלה ברשת שהם  30% יותר מהצרכן הגלובלי הממוצע. 36% מהזמן ביו טיוב שהם  6% יותר ו 12% מהזמן באינסטגרם שהם 3% יותר מהצרכן הממוצע. לעומת זאת הישראלים בקושי מייצרים תוכן דיגיטלי . למשל רק 13% מהישראלים משתמשים בבלוגים אינטרנטיים לעומת ממוצע של 52% מהמשתמשים הגלובליים ורק 21% ממשתמשי הדיגיטל הישראליים מעלים קליפים לאתרי שיתוף שונים לעומת 34% מהמשתמשים הגלובליים. עם זאת הפערים המשמעותיים בין שיתוף לצריכה מתחילים בשנה האחרונה להצטמצם בעיקר בשל התחרות הגבוהה בשוק וישנה עלייה גדולה מאוד בהפצת תכנים באינטרנט על ידי אנשי מקצוע המעוניינים למכור את המוצר שלהם, כך גם בתחום הנדל"ן.

משווק הנדל"ן מחפש כיום לטווח ולאפיין את הרוכשים הפוטנציאליים באמצעות הרשת לא רק כדי "לצבוע" את הקהל המתאים עבורו לפרויקט אלא גם "ללכוד" אותו ברגע הנכון , להסב את תשומת לבו ולהניע אותו לפעולה.

מהם האלמנטים מרכזיים בהם משתמשים יזמים וחברות שיווק נדל"ן על מנת "ללכוד" אתכם ברשתם?

נכסים דיגטלים – כיום לכל חברה יש מאגר נכסים דיגיטליים שנותנים מידע על הפרויקט, מאגר הנכסים ברשת משלים אחד את השני ויוצר פריסה של 360 מעלות כך שבכל פלטפורמה אליה ייגשו המתעניינים הם ימצאו את הנכס הדיגיטלי הרלוונטי לפרויקט, כך אנו יוצרים את התוואי לחשיפה גדולה ככל הניתן לקהלי היעד שלנו וסגירת מעגל מבחינתו.

אתר חברה ואתר הפרויקט  – מייצר הכרות ראשונית של המתעניין עם החברה. כדי להבין מהן עוצמות החברה, להתרשם מהעשייה שלה עד כה וכך נוצרת אמינות בקרב הרוכשים הפוטנציאלים.  באתר הפרויקט נחשף הלקוח  למידע רחב יותר על נתוני הפרויקט, יתרונותיו והסביבה , כל זאת על פי המיתוג של הפרויקט.

ערוץ יוטיוב – נדל"ן הוא תחום ויזואלי והשימוש בווידאו הינו כלי מעולה על מנת להעביר לרוכש הפוטנציאלי את הנראות של הפרויקט. עולם הווידאו צובר תאוצה במרחב הדיגיטלי ולאחרונה מתפתח ז'אנר חדש של סרטי הסברה שמעבירים למתעניין אינפורמציה לא רק על הפרויקט, אלא על הסביבה כולה בערוץ יו טיוב ייעודי. הווידאו יוצר התעניינות רבה בגלל שניתן להעביר מסרים בצורה האופטימלית ביותר – תמונה אחת שווה אלף מילים.

עמוד פייסבוק – זהו נכס דיגיטלי אסטרטגי לכל חברה. גולשים רבים מנהלים בפייסבוק את חייהם- מוזנים מהמידע שהם מקבלים שם, משתפים מידע ויוצרים סביבה וירטואלית שבה כל המידע קיים במקום אחד. בעמוד הפייסבוק מוצגים עדכונים על הפרויקט, ניתן מענה מיידי לכל שאלה/תגובה של הגולשים,  וקיימת התקשרות ישירה למשרד המכירות . הפייסבוק משמש גם כבסיס לפעילות פרסומית של החברה .

בלוגים – כלי מעולה להעלאת תודעה והבעת עמדה בנושאים הרלוונטיים לחברה. ניתן להפיץ אותם באופן ויראלי או ממומן בצורה קלה ומהירה, לתת להם בולטות בנכסים הדיגטליים ובכך ליצור מודעות גבוהה בכל נושא שנחליט שכרגע הוא רלוונטי לחברה או לפרויקט.

פרסום והפצת תכנים ברשת :

"אינבאונג מרקטינג" – קידום דרך בלוגים וניוזלטרים ויצירת תוכן שיווקי מותאם לפלטפורמה מסוימת.

אאוטבריין – מאפשר הפצה של התוכן בכל מדיה ברשת והכוונתו לתחומי העניין של הגולשים באופן שהם רוצים לקדם אותו.

גאולוקיישן –  טכנולוגיה מבוססת מיקום, באמצעותה ניתן להציג מסרים פרסומיים לקהל יעד הנמצא באזור זמן ספציפי, ע"י מיקום הפלאפון שלהם או כתובת האייפי במחשב.

המפרסמים עושים היום שימוש איכותי בטכנולוגיות החדשות שמציעה לנו הרשת , מנועי החיפוש והרשתות החברתיות כפייסבוק, גוגל. על מנת לפלח במדויק ועל בסיס קריטריונים מרובים של גולשים באזור הגיאוגרפי של הפרויקט או של קהל היעד שלו, פרסום המבוסס על מילות חיפוש  ספציפיות ורלוונטיות לפרויקט, הצגת באנרים בשטחי פרסום  ייעודיים ברשת והצגת מסרים חוזרים באמצעות "רימרקטינג" ללקוחות שנחשפו לפרויקט כדי להפנות שוב ושוב את תשומת לבם .

ב 14.6 יתקיים אירוע "מדיטק" שמארגן "המטבחון פרסום" ביחד עם מרכז הבנייה הישראלי. בכנס יוצגו  רעיונות חדשניים, אפליקציות וסטארט- אפים  המשלבים טכנולוגיות חדשות בנושא נדל"ן בתוך עולם הדיגיטל וחושפות את נושא הנדל"ן לרעיונות חדשים ומקוריים.

 

מאת: חיה נחום מנכ"לית ובעלים של משרד "המטבחון פרסום"