המדריך לעולה הצרפתי

האירועים האחרונים בצרפת בפרט ובאירופה בכלל, שחלקם כוונו כנגד יהודים, מעלים ביתר שאת את המחשבות על זרם מחודש של עולים חדשים לישראל. יחד עם זאת, הפעם ברור לכולם כי תושבי החוץ החדשים שיחפשו נדל"ן בישראל יעשו זאת למטרת מגורים מתוך כוונה לעלות לארץ, ולכן קרוב לוודאי שהחיפוש לא יהיה בהכרח אחר דירות יוקרה עם קו ראשון לחוף הים של תל אביב. מדובר באנשים שהקהילתיות מאד חשובה להם, שמוסדות החינוך לילדים חשובים להם, שהקליטה וההסתגלות למגורים כאן לנגד עיניהם ועוד שורה ארוכה של שיקולים המנחים את מי שבאים לגור ולא רק להשקיע בנדל"ן בישראל או לייצר לעצמם מקום מקלט לעת צרה שהיא גם דירת הנופש לווקאנס.

כל עיר בישראל מציעה שירותי חינוך וקהילה, אך תושבי החוץ לא יודעים איפה להתחיל לחפש וחברות הנדל"ן מעוניינות "לסמן" לבאים מבחוץ היכן הפרויקטים שכדאי להם לבדוק. לכן, תפקידנו כאנשי תוכן, לכוון בכלים נכונים אל תושבי החוץ כדי להראות להם היכן אותם פרויקטים – להראות שנתניה ואשדוד, שם מרוכזת קהילה גדולה יחסית של עולים ממדינות אירופה, אינן היעד הבלעדי עבורם.

איך מסבירים להם את זה? באמצעות תוכן באינטרנט. למעשה, היום כל העולם שלנו הוא דיגיטלי, והתוכן באינטרנט הוא כלי רב עוצמה, שיכול לפתוח את מדינת ישראל לצרפתים – ולא רק ערים הסמוכות לחוף הים. ברעננה למשל, ישנו אולפן בינלאומי מתקדם לעולים והיא הפכה למקום להשתקע בו ויש כבר קהילה צרפתית שהתבססה בה, בדומה לנתניה ואשדוד; חדרה השכנה הזולה יותר של נתניה, צמודה גם היא לחוף ים, ומחירי הדיור בה שפויים מעט יותר; ובדרום הארץ – העיר גן יבנה מהווה תחליף מצוין לאשקלון, שמחירי הנדל"ן בה עלו מאד בשנים האחרונות.

באמצעות התוכן ברשת האינטרנט ניתן לעשות פעולות רבות על מנת להתחבר למה שהקהל הצרפתי מחפש. כך למשל, בשלב ראשון ניתן להכין סדרת כתבות אשר מגדירה מחדש את הגבולות של הקהילה הצרפתית, לדוגמא – "העולים מצרפת מגלים את חדרה". מתחילים בפרסום כתבות כאלה באתרי חדשות צרפתיים (לה פטיט-הבדו, JSS וכיו"ב). בשלב הבא ניתן לעשות הפצה של התוכן באמצעות אאוטבריין, שיש לה שיתופי פעולה עם הרוב המכריע של אתרי החדשות והנדל"ן בצרפת ובבלגיה. השלב השלישי מתרחש לאחר שהכתבות כבר עלו באוויר, ואז ניתן לשתול בהן לינקים אשר מפנים לדפי נחיתה רלוונטיים לפרויקטים בערים המדוברות. ברגע שהגולש לוחץ על הלינק, ניתן להתחיל בתהליך של "צביעת גולש" ולהגיש לו תוכן רלוונטי לפי סגמנטים. לדוגמא – אם זיהינו שגולש מחפש דירה במודיעין – נוכל להגיש לו תוכן פרסומי המתאים לאזור מודיעין, בהתאם לתוכן שחיפש. וזהו רק קצה הקרחון. התוכן המפולח באינטרנט מאפשר לנו להציע מידע רלוונטי על כל הערים שאותן העולים הצרפתים לא מכירים, וגם בהן הם יוכלו להקים לעצמם קהילות וליצור בקלות יחסית את אותה משפחתיות אינטימית אותה הם מחפשים.

 

מאת: חיה נחום מנכ"לית ובעלים של משרד "המטבחון פרסום"